صفحات

۱۳۸۹ فروردین ۵, پنجشنبه

هرچیزی که دوست دارید راجع به محسن افشانی بدانید!



من نه تست دادم،نه پول! در سال 83 تئاتر کار می‌کردم ،آخرین کار تئاترم را که انجام می‌دادم به بازی در برنامه "آستانه" دعوت شدم یک ماه بعدش کار ...
 
محسن افشانی در سال 1368 چشم به جهان گشوده و رشته تحصیلی اش مهندسی مکانیک است، با اجرا در برنامه "آستانه" کارش را در تلویزیون آغاز کرد و در کارنامه کاری اش  برنامه های تلویزیونی  "سلام بهار"، "ما دو تا" (اجرا) و سریال های "کارآگاهان"، "ترانه مادری"، "دفترخانه شماره 13" را دارد .آنچه در ادامه می‌آید گفت و گویی است با محسن افشانی؛

*از خودت بگو؟
پر  شر و شور،پرحرارت ،شیطون و پر از انرژی با یک دنیا استعدادم!

*از دغدغه های محسن افشانی می‌گویی؟
تحصیلم و  خانوادم از دغدغه های اصلی زندگی من هستند.

*در یکی از مصاحبه هایی که داشتی گفتی 3 سال دیگر از دنیای هنر خدا حافظی می‌کنی، چرا؟
هر کسی برای خودش یک برنامه ای را در نظر می‌گیرد و طبق آن پیش میرود، دلم می‌خواهد زمانی که یک کوچولو در اوج هستم کنار بروم که در ذهن ها ماندگارتر باشم.

* مطمئنی 3 سال دیگر به اوج می‌رسی؟
اصلا مطمئن نیستم اما دوست دارم این اتفاق بیفتد.

*اهل سیاست هستی؟
نه بابا، اصلا دخالت نمی‌کنم.

*اهل ورزش چطور؟
بله، عضو تیم هنرمندان فوتبال و  والیبال هستم.

*در جامعه ما نسل سومی ها حرف اول رو می‌زنند،وضعیت نسل سوم رو در سینما چطور می‌بینی؟
نسل سومی ها آدم های بدبختی اند، در سینما با بدترین شکل وارد می‌شوند، یعنی واقعا 80 الی 90 درصدشان با پارتی و پول و ... وارد سینما می‌شوند،خانم ها با بدترین شکل و آقایان با بدترین امتیاز  دادن ها وارد می‌شوند. درصد کمی از آن ها  با استعداد و توشه ای که برای خود جمع کرده اند وارد بازیگری می‌شوند.

*خودت چطور وارد این عرصه شدی؟
من نه تست دادم،نه پول! در سال 83 تئاتر کار می‌کردم ،آخرین کار تئاترم را که انجام می‌دادم به بازی در برنامه "آستانه" دعوت شدم یک ماه بعدش کار اجرا را شروع کردم و بعد از آن هم سریال "کارآگاهان" را بازی کردم و بعد هم ترانه مادری و ماه عسل .

*با کدام یکی از نقش هایی که تا به حال ایفا کردی ارتباط بیشتری برقراری کردی؟
تا حالا 18 الی 19 تا کار داشتم و با 4 الی 5 تایش ارتباط خیلی خوبی برقرار کردم که چند تا از آن ها هنوز پخش نشده، شاخص ترین نقشی که بازی کردم فکر می‌کنم نقش "پویا نظری" در "ترانه مادری" باشد.

*شخصیت خودت شبیه به کدام یکی از این نقش ها است؟
شبیه به "حمید" در سریال "قتل در ساختمان 85" به کارگردانی مهدی فخیم زاده که هنوز پخش نشده است.

*نقشی رو در نظر داری که بخواهی یک روز در کارنامه کاری ات داشته باشی؟
خیلی دلم می‌خواست نقش یک شخصیت معتاد را بازی کنم که در کار با آقای آهنج این نقش را ایفا کردم .
خیلی دوست دارم نقش دیوانه ای را هم بازی کنم. این نقش ها نقش های متفاوتی است،شخصیت معمولی نیست که در یک فیلم بخواهی ایفای نقش کنی. فکر می‌کنم هر بازیگری دوست داشته باشد که این نقش ها را تجربه کند.

*خیلی از بازیگرها بعد از یک مدتی به کارگردانی و فیلمسازی علاقه مند می‌شوند، تا حالا وسوسه شدی به این سمت بروی ؟ 
بله، به این خاطر که وقتی ما سرکاری هستیم خیلی چیزها را بعد از یک مدت یاد می‌گیریم که الان قرار است دوربین کجا کاشته شود، یا خط فرضی چی هست یا جای کدام پلان خالی است .
مثلا در "ترانه مادری"، من و سیاوش فهمیده بودیم که کار دکوپاژ  آقای سهیلی چطور است، الان باید چه پلانی را بگیرند و دوربین راکجا بکارند، این ها مسائل اولیه است که یک بازیگر یاد می‌گیرد، کم کم یک شوری هم در خودش ایجاد می‌شود که حالا که بلدهستم و اطلاعاتی هر چند ناقص دارم یک کار کوتاه بسازم .دنبال دانش دقیق تر از حرفه کارگردانی برود، در واقع  دستیار  یکی از کارگردانهای بزرگ شود و بعد هم یک تجربیاتی کسب کند و کم کم یک کارگردان شود.

*نیت داری فیلم بسازی؟
بله دوست دارم که همچین تجربه ای را داشته باشم.

*فکر می‌کنی چقدر مطالعه و تحقیق در پیشرفت بازیگری تاثیر دارد؟ حتما تاثیر دارد، باید فیلم دید،مطالعه کرد و حتی به نظرم موسیقی هم بخشی است که می‌تواند بازیگر را بپروراند.
شخصا برای اینکه بتوانم با موسیقی ارتباط بهتری برقرار کنم گاهی وقتها خودم شعر و دلنوشته می‌گویم.

*فکر می کنی چرا بیشتر بازیگرها اهل شعر و دلنوشته هستند؟
به خاطر این که خلوت هنرپیشه ها خیلی بیشتر از بقیه است. اصولا یک بازیگر زمانی که سرشناس می‌شود، در جامعه محدود می‌شود و دیگر به راحتی نمی‌تواند در جامعه قدم بردارد. در خلوتی که با خودش دارد؛ یا به ورزش فکر می‌کند یا به شعر و تنهایی خودش.

*تا حالا شده دلت بخواهد جایی بروی اما به خاطر شهرتی که داری نروی؟
 خیلی،مثلا شهر بازی، با خانواده رفتیم پارک ارم همان لحظه که وارد شدیم از آن یکی درش آمدیم بیرون !

*برای اینکه بخواهی با نقشت ارتباط بهتری برقرار کنی چه کار می کنی؟
کار خاصی نمی‌کنم، به عقیده من یک بازیگر تقریبا خوب، کم کم کار خودش را یاد می‌گیرد و برای ارتباط برقرار کردن با نقش دیگر  دنبال مصداق واقعی آن در جامعه نمی‌گردد، سعی می‌کند به خودش بقبولاند که نقشی که بازی می‌کند خودش است .
کسی که لاتِ آدم است و کسی هم که خیلی با شخصیت است  آدم بوده و به اقتضای شرایط و جایی که بزرگ شده این جوری شده پس هر آدمی می‌تواند هر جوری باشد. به نظرم محسن افشانی اگر بخواهد جایی نقش  لات را بازی کند مثل همان شخصیتی که خودش لات است می‌تواند باشد و نیاز به این ندارد که مصداقش را پیدا کند و هر کاری آن معتاد می‌کند تکرار کند. یک بازیگر باید نقشی  راکه بازی می‌کند ابداع کند نه اینکه از کسی تقلید کند.

*نظرت در مورد مخالفت خانواده ها با حضور فرزندانشان در عرصه سینما ؟
 مخالفتشان درست است، نمی‌گویم که فضای سینما و تلویزیون کثیف است ، اما بعضی آدم های کثیف وارد این عرصه شدند که اسم سینما راخراب کردند، در کل این یک امر طبیعی است،این که  در هر شغل و حرفه ای نامناسباتی وجود داشته باشد،اما متاسفانه در سینما خیلی بیشتر است. به همین خاطر اگر خانواده ها می‌بینند که فرزندانشان استعداد بازی را دارند،باید پیگیری کنند این خیلی بهتر است تا این که خودشان به هر نحوی وارد سینما بشوند.

* بچه های هنرپیشه همه بچه مایه دارهستند ؟
 الزاما همه شان مایه دار نیستند. اگر یک نفر بازیگر خوبی باشد طبعا پیشنهاد کاری اش هم زیاد می‌شود آن  موقع می‌شود یک بازیگر مایه دار.

* نقش هایی که بازی کردی بیشتر هستند یا  اون هایی که رد کردی؟
فکر می‌کنم برابر بوده، تا به حال 17 الی 18 تا کار را رد کرده ام، تقریبا به همین میزان هم بازی کردم .

*چه معیارهایی برای انتخاب نقش در نظر می‌گیری؟ در کل باید با قضیه حال کنم، یک موقع می‌بینی از گروه یا داستان یا بازیگرهاش خوشم نمی‌آید وپیشنهاد را رد می‌کنم اما باید در کل از این مجموعه خوشم بیاید.

*فکر می‌کنی اگر بازیگر نمی‌شدی چه کاره می‌شدی؟
مهندس مکانیک

*اگر بخوای کنار یک نفر عکس یادگاری بگیری دوست داری کی باشه؟
همسر آیندم...

*وقتی خیلی دلت می‌گیره چه کار می‌کنی؟
شاید بروم اماکن زیارتی

*اگه بخوای برای این مصاحبه یک تیتر انتخاب کنی چی می‌گی؟
محسن افشانی با همه عجیب غریبی هایش
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis
 
ساخت سال 1388 گالری عکس, مدل لباس 2014 ,عکس عاشقانه,فانتزی, عکس بازیگران.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده