صفحات

۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه

ماشین زیبای آئودی با 62 اسپیکر مخصوص عاشقان موسیقی!! (+عکس)


شما هم مثل من شگفت زده شده اید؟ جاده‌های رویایی غرب و جنوب اروپا و صدایی روح انگیز که از 62 اسپیکر حرفه ای بیرون می آید! زیباست نه؟
مواد لازم برای داشتن چنین دم و دستگاهی داشتن یک اتومبیل آئودی Q7 باضافه سیستم صوتی بوزه (BOSE ) و بنگ اولافزن Bang & Olufsen  وفناوری IDMT است. مهندسان المانی که با جان و دل دست به توسعه سیستم های صوتی حرفه ای میزنند در تازه ترین طراحی اولیه خود از نقشه پیاده سازی سیستم صوتی با 62 اسپیکر داخل آئودی کیو هفت برداشتند.
 
q7
 
"ترکیب رشته امواج" نام تئوری است که این مهندسان سعی در پیاده سازی آن در این پروژه دارند و شامل، 5 ووفر و 5 توییتر باضافه 52 بلندگوی سطح متوسط است.
 
q7
 
تکنیک ترکیب رشته ای از امواج تکنیکی است که هوشمندانه امواج را از نقطه شروع به عقب برده و با سایر اسپیکرهای جاسازی شده ترکیب می کند. بر عکس تکنیک استریو  در مکانسازی برای منابع مجازی با تغییر مکان شنونده این تکنیک به تغییر محل شنونده بستگی ندارد و امواج در همه جا شنیده شده و در قسمت جلو شیرین تر و جذابتر گوشها را نوازش می دهد.
q7
 
یکی از اولین شرکتهایی که این تکنینک را توسعه داده، موسسه IDMT در آلمان است که با ترکیب رشته ای امواج کار می کند و سیستم 192 اسپیکره را در سینمایی در لیندن لیخت اشپیل بنا نهاده است که هر کدام با رایانه مخصوصی کنترل می شوند. که هر صدایی از یک بلند گو پخش شده و ترکیب آنها شنونده را میخکوب می کند و فضایی کاملا سینمایی به آن می دهد. البته برخی از سیگنالهای صدا با تاخیر به شنونده می رسد که مانند صدای هلی کوپتر در فیلم شنونده را به عمق خود می کشد. نام این فناوری منحصر بفرد که توسط این موسسه عرضه شده معروف به Iosono است. به نوشته Creative Waves  تاکنون فیلمی متناسب با این سیستم ساخته نشده اما دموی خود شرکت بعنوان تریلر کاملا شنونده را تحت تاثیر قرار می دهد.
اما شرکت آئودی پنج سالی است که با این موسسه روی پروژه های تحقیقاتی ساخت سیستم صوتی در اتومبیل کار می کند و نمونه اولیه آماده شده در کارگاه آئودی با همکاری این موسسه تهیه شده است. در این نمونه اولیه که تمام محفظه پشت ماشین را فرا گرفته سیستم مذکور کاملا پیاده سازی شده و کابلهای متصل به سه رایانه قدرتمند نیز در آن تعبیه شده است.
هر درب پنج پنل مخصوص داشته که برای جاسازی آسان اسپیکرها و کابلهای ضخیم در نظر گرفته شده است. جبها ای از امواج مجازی در سراسر کابین راننده و سرنشینان پخش می شود.
q7

در این نمونه آزمایشی 32 ترک و موسیقی برای این سیستم ضبط شده و شنونده صدای رویایی را بدین طریق تجربه می کند. از آنجایی که در بازار موسیقی چنین تکنیکی فراگیر نشده بنابراین آئودی و شرکا دست بکار شده و خودشان نمونه های آزمایشی صوتی را درست کرده اند. پیتر گلیم مهندسی که مدیریت این پروژه را بر عهده دارد می گوید موسسات و شرکتهایی که در کار صوت و موسیقی هستند به تازگی قدم در این راه برداشته و تکنیکهای جدید را در محصولات خود بکار می گیرند و بزودی شاهد رونق گرفتن آن در بازار خواهیم بود. در نمونه آزمایشی که گلیم آنرا اجرا می کند ترکیبی از موسیقی و نویز ترافیک و صدای حیوانات شنیده می شود.بهر حال این پروژه دنیای صوت و سیگنالهای صوتی را دچار تحول خواهد نمود.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis
 
ساخت سال 1388 گالری عکس, مدل لباس 2014 ,عکس عاشقانه,فانتزی, عکس بازیگران.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده