صفحات

۱۳۹۰ مهر ۲۵, دوشنبه

مایوی اسلامی! + عکس

لباس شنایی با پوشش کامل بدن، زنان مسلمان را به عنوان مامور نجات غریق به ساحل های استرالیا آورد و به آنها هم اجازه شنا کردن داد و تنش ها و کشمش هایی که بخش هایی از سیدنی را در یک سال گذشته تحت تاثیر قرار داده بود، کاهش داد.
لباس شنای بورکینی دوتکه، که در خاور میانه مرسوم و رایج است، راه حل مناسب واثبات شده ای برای بازسازی چهره غریق نجات شنا است.
مککا لالا ،دختربیست و دوساله استرالیایی به رویترز گفت:« من استرالیایی هستم، بنابراین همیشه به سبک استرالیایی زندگی می کنم، اما حالا من با داشتن لباس شنای بورکینی امکان بیشتری برای شرکت کردن و سهیم بودن درآن را پیدا کرده ام. ما همیشه عادت داشتیم به ساحل دریا برویم، اما حالا با استفاده از برکینی می توانیم واقعا شنا کنیم.»
 
لالا یکی از بیست و چهار جوان استرالیای عرب نژاد است که اخیرا در یک دوره کلاس آموزشی ده هفته ای برای حفظ زندگی شناگران استرالیایی که با هدف گسترش آمیزش نژادی در ساحل های دریا شروع شده است، ثبت نام کرده است.
این تغییر و ابتکار به دنبال آشوبهای نژادی بین استرالیای های لبنانی نژاد و جوانان استرالیایی نژاد سفید در ساحل کرنولا در جنوب سیدنی در کریسمس 2005 بود؛ که پس از حمله به دو نفر غریق نجات صورت گرفت. در این حادثه اتومبیل ها، مغازه ها و کلیساها به سختی آسیب دید.
لالا که دارای نژادی لبنانی-استرالیایی است، با استفاده از پوشیدن برکینی- ترکیبی بین لباس شنای زنانه دوتکه و بورکا(نوعی لباس بلند و نقابدار برای زنان مسلمان)- توانست پوشش خود را در ساحل های کرنولا حفظ کند.
این لباس تمام قد از جنس لیکرا(نوعی پارچه غیر قابل نفوذ در برابر آب) که سر را پوشانده است، آنقدر به بدن نچسبیده است که شرم آورو بسیار تنگ باشد، اما به اندازه کافی تنگ هست تا به شناگر اجازه بدهد تا آزادانه شنا کند. این لباس بدن را به طور کامل، به جز دست و صورت و پایین پا می پوشاند. این مدل به زودی در شمایلی به رنگ قرمز و زرد تولید خواهد شد.
آهدا زانتی، تولید کننده برکینی گفته است:« ما در سرتاسر استرالیا توسط آب محاصره شده ایم، و ما کاملا برای این موضوع در تمام مدارس آموزش داده می شویم، اهمیتی ندارد که شما به چه مدرسه ای می روید. بنابراین زمانی که بعضی از دختران تصمیم می گیرند که حجاب اسلامی داشته باشند و این پوشش را برای خود انتخاب می کنند، تصمیم می گیرند که از شنا کردن خودداری کنند. اما ما نمی خواهیم این اتفاق بیفتد.»


برکینی در صدمین جشن سالانه حفاظت جان شناگران و موج سواران دراسترالیا معرفی و ارائه شد، که درابتدا درساحل بوندی، ساحل معروف سیدنی استفاده شد و با درخواست صد و پانزده هزار نفر در بیش از سیصد باشگاه روبرو شد.
زانتی که لباس بورکینی را صد و شصت دلار استرالیا می فروشد، امیدوار است که جاذبه استفاده ازاین لباس را در میان زنان مسلمان در ساحل دریاها گسترش بدهد.
او گفته است:« ما این نوع لباس شنا را، نه تنها برای پوشیدگی و شرم و عفاف آن، بلکه برای محافظت از آفتاب نیز تشویق می کنیم. بنابراین این لباس شنا تنها جنبه شرم و پوشیدگی وحجاب ندارد، بلکه محافظی در برابر نور خورشید، ماسه و موج دریا است.»

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis
 
ساخت سال 1388 گالری عکس, مدل لباس 2014 ,عکس عاشقانه,فانتزی, عکس بازیگران.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده